søndag 15. august 2010

Tønsberg - Vestre Bolærne



Helga i Tønsberg har vært kjempefin med 105-årsdagen, pluss bryllupet til Wenche og Jan Bernt i sentrum. Etter det kraftige regnværet på fredag formiddag har været vært kjempeflott og varmt.
Vi reiste østover når bruene i Tønsberg ble åpna klokka 1800. Sidsel heiv ut smøret og makrellen beit villig på veien ut til Bolærne. 5 stykker ble det på rekordtid.
La oss til ved en brygge i stredet mellom midtre og Østre Bolærne.
Gikk en kveldstur rundt på øya, bl.a. til båthavna og de tidligere militære anleggene rundt omkring.



2 kommentarer:

Kjell Roar Storm Kjær sa...

Ja, Bolærne er flott! Fantastiske øyer. På den videoen sier du at du er på Vestre Bolærne, men for meg ser det ut til at dere var på Østre. Og har Mellom i bakgrunnen. Jensesundet, som ligger mellom Mellom og Vestre har ikke slike brygger, ei heller så kort avstand mellom øyene. Dere ligger i Kongshavnsundet mellom Østre og Mellom. Vennlig hilsen Kjell Roar Storm Kjær, tidligere øyboer på både Mellom og Vestre.

Knut Herman sa...

Hei Kjell Roar.
Så hyggelig at du leser bloggen min!
Jeg både skriver og sier i videoen vestre, men mener, som du påpeker ØSTRE Bolærene.
Jeg har nå kommet i vinterdvale og savner livet på sjøen som "en Sjømann på land". Jeg burde helt klart vite at sundet heter Kongshavnsundet, da jeg navigerte gjennom på min eksamen kystskipper D5LA vinteren 2009/2010