tirsdag 24. august 2010

Edholmen i le for vinden nord på Kirkøy

Bilder fra Doug ankom i dag:-)
Veldig hyggelig med bilder av Cara utenfor Lista. Og frokost i Imsasundet








To døgn ved kai med mye vind, i øyeblikket blåser det 22 s/m.
Cara ligger riktig, men jeg sov lite i natt.
Måtte legge ut mer fortøyninger og Cara kaster på seg, slik at skuffene må låses selv her ved kai.
Jeg er også i dårlig form, det er ikke skjørbuk. Så Marianne, jeg svarte deg i går at jeg skulle sove på om jeg var på hjemvei eller ei.
Jeg seiler hjem nå, når stormen har lagt seg. Får ta Danmark neste år.
Er lei dårlig vær nå.
Ferjene Bohus og Tor Viking, som går Strømstad - Sandefjord er innstilt og hadde 7 meter bølger i følge kapteinen ombord på Bohus.
Ferja Stavanger, som går Moss - Horten inne i Oslofjorden var innstilt og startet kl. 1730. Så der har det løyet litt. Det er mange båter som har slitt seg og det er oversvømmelse på Fjellberg i Fredrikstad. Glomma er i ferd med å gå over sine bredder i følge Østlandsendingen.
Her jeg ligger er det kjedelig, men jeg har ikke tatt fram sykkelen for det regner for jævlig :-)

2 kommentarer:

Solrun sa...

Hei Knut..
Høresw ut som høsten har ankommet og at sommeren har dratt sin vei ja..Ikke festlig..men allikevel noe å snakke om og tenke tilbake på når denne turen er over..minner..god bedring..må værenoe som går, for jeg har vondt i halsen og er slapp..er sikkert glemt til jul.
Klem fra oss

Knut Herman sa...

I dag er det fire mnd. til julaften. Til helga har jeg vært ute i tolv uker. En meget god venn skrev til meg at det var fint jeg mista jobb for da kunne jeg leve livet som jeg egentlig ville. Tenker også på alle dem jeg har møt på min tur.
Det er spesielt å være værfast og helt aleine etter helga i Tønsberg og Sidsel og Arild ombord tilsammen 9 dager.
Skjørbuk går over!