mandag 9. august 2010

Grimstad - Lyngør


Starta tidlig i dag.
Vaska Cara, skrubba teak og venta på Pål og Seoy som skulle komme til frokost kl 1000.
Pål var hjemme og laget frokost til oss, så vi hadde gjort dårlige avtaler i natt. Kanskje ikke så rart forresten.
Handla på Kiwi og bestilte hårklipp kl 1200.
Else kom innom og fikk en klem og det ble et kort og hyggelig møte.
Avgang kl 1300 etter at jeg hadde vært innom Pål for å sjekke om den nye Dr. Nielsen som jeg kjøpte på polet var grei.
Lite vind så jeg brukte 6 timer på de første 15 nm.
Tok ned storseilet for å starte maskinen, men rullen på fokka hadde kilt seg.
Lå på fordekk og skrudde fra hverandre furlexen, noe jeg ikke har gjort før. Særlig ikke når Cara prøver å hive meg av dekk :-) Viktig ikke å miste skruer, verktøy og humøret. Det gikk bra med noen sår på leggen og sjela.
Ankom Lyngør kl 2030.
Havna på den samme bøya Sidsel og jeg hadde på nedturen. Snakka med dama som eide bøya og det fine huset her i bukta på Askerøya.

2 kommentarer:

Sidsel sa...

Ser ut til at du får litt mer vind imorgen slik at du kan få litt mer fart i skuta enn de siste par dagene. Vinden kommer vel litt mer rett i rompa enn det du ønsker... men men... ;.)
Lyngør var herlig! Skulle gjerne vært der sammen med deg. Synd vi hadde litt lite tid der sist. Drar gjerne dit igjen. Det var så fint!! Og så lå vi som konger på det speilblanke vannet på akkurat den bøya.

Unknown sa...

Cara krever sitt...bra jobba (: Vi har hatt late dager i Imsasundet og Mandal (dyrt her). Bonkrer nå godt med mat for å kunne ligge i uthavn de neste dagene. God tur videre!! capt@capt mellgren, SIDDIS III

PS - bildene kommer...lover (: