søndag 8. august 2010

Udvaar - Grimstad










Avgang Udvaar kl 0715.

Frokost under seilasen, samtidig som jeg stekte bacon til svigermor Åses omelett med baconost og greier,+ Dr. Nielsen). Da nappa makrellen hele tiden. Pir er vel riktig og si. Passe størrelse i panna. Åtte stykker.
Lite vind. Jeg brukte 4 timer på de første 10 nm. som er 1,8520 mil :-)
Inge, vi hadde en avtale om å møtes i Kristiansand, men fordi jeg måtte langt ut for å få riktig seilkurs var jeg plutselig forbi Kristiansand :-(
Seilte innom Oksenøya fyr, men det var for grunt.
Prøvde også Grønningen fyr for lunsj, men like jævlig grunt der.
Det er første gang jeg har seila med spridde seil og dusja på badet samtidig!
Kjempefin seilas med privent og spristake.
11 1/2 time til Grimstad.
Pål stilte på kaia, og jeg som var skrubbsulten som vanlig måtte ha mat etter ankerdrammen. Det ble helaften og jeg håper Pål finner veien hjem i kveld :-9
Møtte flotte Else i sin Fiat 500. Mulig hun kommer innom i morgen på vei til sin far som bor på heimen. Har invitert Pål og Soey på frokost ombord i Cara (dama mi)
Natti!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei igjen, Knut! Så langt sør du har kommet, allerede! Vår forrige tur med båten, gikk til Haugesund og tilbake. Denne helga var vi på Sild (ei øy uti her) med 4 barn ombord. Gikk helt fint å sove alle seks i vår 24' fots båt:-) Der møtte vi to andre familier fra Øystese. Veldig hyggelig! Båtlivet er sosialt og morsomt. Neste helg er det slektstreff på Botnen med overnatting hos Marit. Ha en fin seilas videre!!
Marianne

Knut Herman sa...

Hei Marianne! Botnen etter det fine besøket hos dere var prikken over i`n. Setter det som noe av det finest på turen hit til.
Det regna riktignok 76,5 m nedbør den 21. da jeg var der :-)
Så fint at dere er blitt båtfolk.
Jeg skal seile resten av livet.
Snakkes