torsdag 26. august 2010

Edholmen - Fredrikstad



Avgang Edholmen kl 0915 med vind styrke 14 s/m nordøst, altså rett i mot.
Det ble Jerngenoaen i 1 time og 3 kvarter. Framme kl 1100.
Broen åpner kl. 1200 så jeg ble liggende på oversiden av Kråkerøybroa.
For å strøm og vann kom jeg i prat med Terje Gundersen som bor i sin Bavaria 38. Han er skipper på ferja som går mellom gamlebyen og byen. Han inviterte på en øl ombord.

Historien, den lange, begynner i fjor høst på Samos.
Wiggo og jeg snakket sammen på en idyllisk gresk taverna, om akkurat ferjene i Fredrikstad.
Jeg reiste hjem og tok kystskippereksamen.
I morgen har jeg faktisk laget en avtale med Terje om at vi sammen skal ha en prat med hans arbeidsgiver Fredrikstad kommune, som driver ferjetrafikken her i byen.
Sykla opp til Wiggo og han lagde middag til oss mens jeg dusja etter sykkelturen. Er kortpusta og hoster jævlig, men det ble middag og øl, snaps og fotball kamp.
FC København rundspilte Rosenborg
Sykla hjem til Cara og hosta hele natt. Må vel finne en lege?

Ingen kommentarer: