tirsdag 10. august 2010

Lyngør - Jomfruland - Stråholmen

















Var innom den gamle landhandleren i Lyngør og kjøpte jordbær til hvitvinsglasset på vei ut "gata" nordover. Seilte de første 15 nm. på 3 timer med kun fokk. Det rulla litt, men jeg hadde en fin seilas. Har vært Jomfruland rundt og spist vafler og drukket kaffe på kafeen ved de to fyra. Tenkte å vaske en klesvask, men kr 80 synes jeg er for dyrt. Egentlig latterlig.
Da jeg skulle seile fra Jomfruland, kom naboen og sa han hadde lært noe nytt i dag - Hvordan legge til i 12 sek/m aleine. Blei litt stolt da.
Dro etterhvert videre til Stråholmen som ligger litt nord for Jomfruland. Hadde en fin seilas på rundt en time.
Her er det stille og ikke et menneske å se. Det ligger en annen båt her i havna, men det er ingen ombord. Havna er utrolig grunn og jeg kan ikke gå inn der så jeg ligger på utsiden av moloen.
Gerd Wikstrøm, som var den siste samboeren til onkel Trygve (mannen med den røde gitaren) hadde et nydelig sted her, som Gro, Ulrik, Martin og jeg besøkte for mange år siden.
Jeg blir her i natt. Tenker å utforske øya i morgen.
Sprøtt er det at det uler i masta og jeg er mett etter nok et kjempemåltid med god vin.
Oslo Grand Prix på flatskjermen og hvor i følge Dagbladet :
Han greide ikke å ta en etappeseier i Tour de France, men Edvald Boasson Hagen sikret seg en liten trøstepremie i Oslo Grand Prix i kveld.
Og det ingen andre her ute hvor jeg er megalangt fra folk!
Med andre ord, kan jeg kombinere kjedelig hjemmetv-kveld med uling i masta på en naturperle av en øy.
Jeg er hjemme ombord i Cara.
Må vel på finn.no for å se om det er noe til salgs her ute :-)
Inge sendt dette bilde og en hyggelig mailhilsen

Ingen kommentarer: