lørdag 28. august 2010

Fredrikstad - Larkollen - Evjesund











Hosta bare halve natta i natt.
Klokka 1100 troppa jeg opp på rådhuset.
Via resepsjonen fikk jeg
kontakt med Lars Øivind Nielsen. Vi avtalte et møte kl 1200. Men kl 1145 ringte han og beklaget at Bent Olsen, som er ansvarlig for ferjene i Fredrikstad ikke kunne møte. Han ba meg sende en mail med søknad og attester. Sjøl hadde jeg alt klart på
minnepenn i lomma. Lars fortale forøvrig at man må ha D5 dekksoffiser sertifikatet. Det sammen med 36 mnd. fartstid.
Dispensasjon fra sjøfartsdirektoratet er vrient å få, så det var litt nedtur. Men jeg har ikke gitt meg .-)
Båten som ligger på brygga foran Cara hadde vært med i ARC race over Atlantern og skrevet blogg sailing-safari.com.
Safari skulle på et reunion-møte på Malmøya i Oslo. Cara ble forhalt 10 meter og jeg fikk full vanntank igjen. Sykla til Storgata 18, en sykkelbutikk og kjøpte en eike til forhjulet på sykker'n. Det har gått hardt for seg i lasterommet.
Avgang kl 1600. Deilig seilas, men ved Engelsviken forsvant vinden en stund. Kokken i byssa hadde ovsbakte poteter med hele hvitløksfedd og olje. Kokken drikker også rødvin. Styrmann må klare seg med øl.
Feide inn bak moloen på Larkollen, og hadde det herremåltidet med entrecote og gresk salat.
Avgang kl 2345 til Evjesund. Fant bøya, men jammen er det mørkt kl 0050. På med NRK1 og program med gamle rockere fra 1965, og Skype med kjærsten.
Plankebæreren i Fredrikstad

1 kommentar:

Sidsel sa...

Fine bilder Knutte. Særlig det der du ligger langsmed i Fredrikstad.
Hilsen Sidsel