søndag 29. august 2010

Evjesund - Halvorshavn - Hovedøya

Tollerne drar videre med uforrettet sak etter andre besøk på Cara

Det ble arangert et lite fyrverkeri for avslutningen av "Knut på tur med Cara".
Avgang Evjesund kl 1315. Det er vindstille så det ble seilas med motor. På andre siden av fjorden var det et fint skue. Hollenderseilasen med alle båtene, bl.a. båten til Hanne og Olav med Eva, Doug, Børre som mannskap. Som sagt det er lite vind så de var ikke kommet lenger enn Horten. Hollendern starter på nordenden av Jeløya!
Cara fortsatte for motor til Halvorshavn ved Filtvet for bunkers. På dette strekket kom tollerne igjen! Jeg hadde "baksturn" og stod i oppvaska da tollerne plystra og ropte er det noen hjemme. Cara med autopilot klarer seg jo greit sjøl, og tollerne kom opp på hekken. Vi kadde 6 knops fart. Jeg fortalte at de måtte skjerpe seg og ikke forstyrre i oppvaska.
Da jeg seilte forbi huset til Ingunn og Thomas ringte jeg dem. Thomas svarte fra fra Nord Italia. Der var det 35 grader og jeg som satt å frøys.
58 liter diesel for kr 8,15 pr.liter. Fylte sist i Egersund. Der kosta det kr 6,95.
Fin seilas til Jeeten ved sandtaket. Strømmen hadde akurat snudd, og vinden kom fra øst.
Tok ned seilene i vindstille. Uværet med blåsvarte skyer trakk seg opp idet det begynte å lyne og tordne. nordavind rett mot. Fyra nede, kjørte høy musikk og tok en Gt.
Ankomst Hovedøya og Arbeidernes båtforrening kl 2000.
Hvor er nøkkelkort og alle de tingene man bruker hjemme.
Pepperbiff og en karaffel på "Den grønne", Revierhavna kro på Hovedøya

Ingen kommentarer: