lørdag 7. august 2010

Flekkefjord - Imsasundet
















Avgang Flekkefjord kl 1115.
Motor ut Lafjord, Stølsfjord til Listafjorden.
Der vi satte seil både Sidis 3 og Cara. Fin seilas rundt Steinodden og fyret på Lista.
Tok ned seilene ved Lindesnes fyr. For lite vind og skvalpete så ned med seilene for bommen blir slengt fram og tilbake. Fra Lindesnes fyr og opp til Imsasundet som ligger mellom Njervefjorden og Remmesfjorden.
Imsasundet deler de to øyene så her ligger vi trygt for anker, side om side.
Grilling av svin indrefilet med salat og grillpotetbåter ombord i Sidis 3.
Regna at det er ca. 140 nm til Tønsberg.
Logga 36,4 nm hit fra Flekkefjord til Imsasundet

3 kommentarer:

Sidsel sa...

God morgen i fra Oslo! Håper det er en god morgen.
Her er det fint vær idag og sola skinner gjennom litt dis. Skal bli med Karin straks til sin nyinnkjøpte leilighet på Enerhaugen. Deretter blir det kanskje blåbærtur i skauen. Så får vi kanskje litt i fryseren som vi kan kose oss med til vinteren...
God tur videre. Snakkes.

Knut Herman sa...

Gleder meg til å smake på bæra dine!
Blåbær og pannekaker ombord kanskje.

Hadde en spesiell opplevelse i kveld. Naboen som lå inna for starta maskin slapp fortøyninga min, mens jeg satt å skreiv blogg??
Jeg har hatt båt i 30 år sa jeg, men ikke møtt lignende folk.
Jævelige østlending sa fyren.
Det mangla så mye på at jeg hadde kjørt Caras ankeret på baugen i skutesiden hans :-)
Deilig å hisse seg opp litt!!
Angrer litt på at jeg IKKE gjorde det

Sidsel sa...

Glad du ikke gjorde det....! Selv om jeg skjønner at du ble fristet.
Hva slags tulling var det!?!?!
Det ble litt bær, men vi hadde ikke så veldig mye tid. Håper å få tatt flere turer slik at jeg får fyllt opp litt mer slik at vi kan spise dem sammen når du er hjemme igjen ;-) Kanskje ombord...?! Og pannekaker skal vi vel kunne få til selv om det ikke er hverdagskost for oss.
Snakkes imorgen.