onsdag 28. juli 2010

Bergen - 631 nautiske mil


Da jeg ankom Bergen hadde jeg tilbakelagt 631 nautiske mil på min tur fra Oslo.
Klokken 0715 gikk båten som lå utapå. Resten av gjengen kastet loss 0900. Så det ble litt jobbing på morran før Cara lå innerst til kai.
Fin frokost og fløibanen opp til Fløien. Været lettet så vi fikk fin utsikt over byen og omgivelsene. Fiskesuppe og hvitvin oppe på Fløien. Handling av mat og i denne stund klar for å gå på byen å spise.
Sidsel har booket SAS kl 1755 i morgen.
Vi spiste lammeburger og hjorteplomme med bakt gresskar og solbærsaus på "Kjøttbasarene". Vinen var en Barbera d'Alba og både maten og vinen smakte kjempegodt.
Hvitvin og Irish etterpå på Steaken, som er nærmeste nabo til Cara her i Vågen. Nydelig kveld i Bergen!
Det er forøvrig døra som er skjeiv, ikke Sidsel

2 kommentarer:

Wiggo sa...

Flotte bilder. Jeg har prøvd meg å lage en blogg jeg også. har lagt inn 2 vidoer fra Avlakia. Ellers drar jeg fra jobb nå ut til Nesodden. Lissen og Marco har ferie i Fredrikstad. Min blogg er http://wiggoarne.blogspot.com/.
Di er blitt veldig fin. flere på jobb har fått den og leser hver dag nå. Det er blitt en fantastisk reiseskildring ut av turen din. ha det bra begge 2. Wiggo

Knut Herman sa...

Hei Wiggo!
Blogg ja!!
Når jeg legger inn bilder tar jeg dem opp i progreamemet Paint, som er et program som er vanlig på de fleste pcèr.
Der går jeg under fanen bilder og forandrer størrelsen til f.eks 25%. Dette for at ikke bildene skal bli for store/tunge og siden for sein.
Moro at du er på...
Jeg liker Avlakia og Samos bedre og bedre :-)