mandag 19. juli 2010

Fyksesund

Dette er fire bilder sammensatt utsikt fra pila



















Cara og jeg hadde en stille natt på brygga til Steinar.
Kl 1100 var det opp i snøskuffa på traktoren for å kjøre det første stykket opp mot fjellet til Sekk. Skårsete er et gardsbruk/seter hvor dyra går på sommerbeite. Det var veldig bratt opp dit til 643 meter over havet.
På setra ble det kaffe og nogo attåt.
Vi venta noen timer på at skodda skulle lette for å gå til Mannfjell, som er 1200 meter høyt.
Dessvere letta ikke tåka, men vi fikk glimtvis fin oversikt over dalføret.
Fra Mannfjell kan man se ut til havet, Hardangervidda og Folgefonna.
Mitt forslag på å reise til Nordheimsund for et bedre måltid ble nedstemt. Steinar skal kjøre med datter og kjæreste til Voss midnatt, så det ble laksemiddag på småbruket i stedet.

3 kommentarer:

Wiggo sa...

Jeg er sitter å tenker på at du har en fantantisk evne til å treffer mennesker og få igang en positiv atmosfær. Det er hyggelig og være med og oppleve din tur rundt i Norge og hvor mange hyggelige mennesker du møter. VG og Dagbledet sier ikke mye om det på sine forsiden, Det er vel ikke salgbart?,men dine opplevelser sine jeg er salgbart. Jeg prøver å Skype eg senere- Forsatt GOD TUR Knut, Stå på! Hilsen Wiggo

Anonym sa...

Hei igjen Knut, og takk for besøket!
Regner med at du har reist videre, selv om vi ikke har vært nede og sett etter Cara i dag. Her ble det plutselig deppedag på meg..., savn av unger, dritvær mm. Jeg er et berg-og-dalbane-menneske. Fin tur til Skårsete i går! (kyrne våre beiter ikke i Skåro, men i nærheten av Skårsete/Hyrting - men det aner jo ingen hvor er uansett)
Ha en flott tur videre! Vi kommer til å følge deg :-)
Hilsen Marianne

Knut Herman sa...

Så hyggelige ord Storebror! Jeg prøver å ta dem inn, men du veit hvordan sjølbilde jeg har.

Marianne, jeg er så glad for at jeg turte snakke til deg etter konserten i Rosendal. Slik at vi ble venner.
Sjøl er også jeg et berg og dal menneske så jeg tro jeg veit hva du mener. Men i morgen kommer en ny dag med sol og nyre muligheter. Er i Nordheinsund i kveld. Skal sende noen gode "vibber" til dere.
NB! dere må ta båten og stikke en stund for dere sjøl igjen :-)