tirsdag 13. juli 2010

Kvitsøy - Haugesund


Sto opp tidlig og gikk en tur opp til fyret og den flotte utsikten der. Tok endel bilder, bl.a en serie 360 grader, som jeg har tenkt å merge (sette sammen) og jobbe litt med.
Avgang Ystabøhamn tirsdag 13. juli ca kl 10. Sidsel ringte i det jeg slipper loss, men her er det trangt og jeg trenger å konse. Vi avtaler derfor å snakkes senere. Satte seil kl.10.25 med retning rett nord.
Planen er å gå nordover gjennom Karmøysundet og videre til Haugesund. Det er ca. 4 timer dit og det er målet mitt idag.
Jeg sitter nå og slapper av og koser meg under sprayhooden med en øl mens autopiloten "gjør jobben". Livet er ganske fint!
Det blåser friskt, ca 11 m/s fra nordvest.
Kryssing i Karmøysundet, med motstrøm. Under Karmøybroa er det 3 knop motstrøm. Gikk for motor den siste timen
Det var meldt kraftig regn for dagen, men det kom i natt i stedet for både over Kvitsøy og på Østlandet, men var ikke så kraftig her som hjemme.
Ankomst Haugesund ca kl.15.15.
Handlet mat og kart til Bergen. Kjøpte de store oversiktskartene.
Fikk mail fra Bjørn Inge som fortalte om en kamerat,som har vært innerst i Sognefjorden og nå er på vei sørover igjen i en Comfortina 32. Han satser på Bergen fram mot helga. Han jobbet som fotograf i Aftenposten inntil nylig.
Jeg jobber nå med å fløtegratinere poteter og masserer entrecoten.

Sinna fyr i Karmøysundes trangeste

Ingen kommentarer: