torsdag 22. juli 2010

Norheimsund













Mer vask i dag.
Tur til Hardanger Fartøyvernsenter som er eit annleis museum. "Båt" og "fartøy" er hovudtema deres. Mange fartøy har levd spennande liv som fortel om utviklinga av det moderne Norge. http://www.fartoyvern.no/
På vei tilbake kjøpte jeg et speil med led belysning. Nina Neteland het dama bak disken. Hun sendte meg til Steinsdalsfossen som er en av Norges mest populære turistplasser. Steinsdalsfossen er en stor flott foss med et fall på 50 m. Det som er Steinsdalsfossen sitt kjennetegn er at en kan følge en sti slik at en kan gå bak fossen. Når man står under fossen får en virkelig følelsen hva en foss er, Steinsdalsfossen er på sitt største og flotteste i mai - juni under snøsmeltinga.Nina lånte meg sykkelen sin uten at jeg hadde spurt, for der kunne jeg også få den typiske vestlandsmaten som hun sa. Fin tur og foss, men de hadde kun "fast food" igjen da jeg kom frem!!
Får se om jeg havner på hotellet. Der har de buffèt med typisk vestlandsmat, som hun sa på gebrokkent norsk i resepsjonen :-)
KvinnheradHordaland132.576.521
Nedbør totalt og på et døgn er 76.5 mm

2 kommentarer:

Sidsel sa...

Fint at du har kommmet ut fra så "grisgrendte" strøk at det er mulig å få kontakt med deg på telefon og på nett igjen.. ;-)
Her har det vært alle typer vær idag. Fra deilig varmt sommervær, til blåst og kraftig regn.
Var og besøkte Karin ved Skøyen Hovedgård idag og da fikk vi se hvordan naturen er i stand til å herje når den finner det for godt. Utrolig hvilken slagmark som var etterlatt etter det kraftige tordenværet for en uke siden. Har aldri sett nooe lignende. Enorme trær som var dratt rett opp av jorda og knekt rett av. Svære rotvelt, de største med høyde på 5-6 meter der de lå.
Hbåper du kan få litt bedre vær enn du har hatt i det siste. Ser litt bedre ut i helgen.
Snakkes.
Ssidsel

Wiggo sa...

Da var den først uka på jobb ferdig. Marco og jeg drar på hytta på Nesodden. jeg har ikke laptop med så vi må bruke mobiltelf. Det skal bli bedere vær er nå. God tur videre. Vi snakkes