onsdag 7. juli 2010

Farsund - Korshamn - Farsund




Bestemte meg tirsdag 6. juli for å dra en tur til Korshamn. Det er ca. 7,5 nautiske mil dit fra Farsund og på det strekket brukte jeg ca 1,5 time. Fint farvann, men trangt og med mange skjær. Hadde tenkt å se om jeg fant Else der, men hun fikk jeg ikke tak i.
Gikk en tur på land og tittet og gikk innom en kirke som var åpen. Hyggelig prat med kirketjeneren som visste om en Vasstøl, men han var død, og hadde vært ca 100 i dag!
Bestemte meg for å dra tilbake til Farsund. Hadde gjort en avtale med båtnaboen.
Gikk for motor med sterk vind rett imot og brukte 1,5 time for å komme meg tilbake igjen også.
I Farsund hadde jeg blitt kjent med båtnabo Inge og sønnen hans som var på besøk fra Island. Vi hadde snakket om å ta en tur på land for å se på fotballkampen mellom Nederland og Uruguay dersom jeg kom tilbake. Og det gjorde vi.
Etter kampen hadde vi hyggelig lag ombord i Cara og sønnen hans jobbet med min pc. Det ble seint.
Det ble i alt 3 netter i Farsund.

Ingen kommentarer: