søndag 25. juli 2010

Sundal - Våge


Kl. 1000 satt jeg på sykker`n.
De første 200 høydemeterne gjorde meg svett!
På toppen fant jeg at jeg hadde mista sykkeltaska og sykla ned igjen for å finne den.
Bondhusvatn ligger på 190 meter. (Se bilde av båt og Fonna). Gikk så i et par timer til Folgefonna nasjonalpark og Bondhusbreen, som er på andre siden av vannet. Breen gikk ned til vannet tidligere. Trosset varselskiltene og gikk til foten av breen og bada naken i kulpen og fallet under.
Drakk vann og spiste Kvikklunsj.
Brukte fire timer på turen og pilsen smakte fortreffelig.
Ble faktisk litt småbørst (ikke dobørst) ved avgang kl 1600.
Nydelig seilvind og jeg hadde 7,6 knop på kryssen ut fjorden.
Motvind og motstrøm i Lukksund, så det ble motor til Våge i Bjønnafjorden.
Inne ved kai i Våge kl 2200 og kjøkkenet var stengt på resturanten her!

Ingen kommentarer: